مدیرعامل ریتون: تحول صنعت بیمه در گرو درک و پاسخ به نیاز مشتری است

روابط عمومی ریتون
1
فرهنگ فرزان، مدیرعامل ریتون
زمانبندی
فرهنگ فرزان، مدیرعامل ریتون
زمانبندی
فهرست مطالب

در عصری که فناوری به سرعت در حال ایجاد تحول است، صنایع مختلف برای بقا و رشد، ناگزیر از پذیرش تغییرات دیجیتال هستند. صنعت بیمه نیز از این قاعده مستثنا نیست. تحول دیجیتال نه‌تنها فرآیندها را کارآمدتر می‌کند، بلکه تجربه مشتری را بهبود می‌بخشد و ارتباط بین شرکت‌های بیمه و بیمه‌گذاران را عمیق‌تر می‌سازد. در این مسیر، آنچه بیش از هر عامل دیگری اهمیت دارد، درک دقیق نیازهای مشتری و پاسخگویی به این نیازها به شیوه‌ای نوآورانه است. تا جایی که عنوان اصلی روز بیمه امسال نیز حول رضایتمندی مشتری و جلب اعتماد مردم بود.

فرهنگ فرزان، مدیرعامل ریتون، در حاشیه همایش روز بیمه در گفت‌وگو با رسانه ریسک‌نیوز بر اهمیت تحول دیجیتال در پاسخگویی به نیازهای در حال تغییر مشتریان تأکید کرد و آن را عاملی کلیدی برای توسعه شرکت‌های بیمه دانست.

به‌گفته او، زمانی‌که از فناوری و تحول دیجیتال صحبت می‌کنیم، کلیدی‌ترین عنصر این حوزه، تمرکز بر مشتری و نیازهای اوست. تفاوت تحول دیجیتال با فناوری‌های الکترونیکی سنتی نیز در همین توجه به مشتری نهفته است. در صنعت بیمه، این تغییرات به‌ویژه برای افزایش سهم بازار و ضریب نفوذ بیمه اهمیت بسیاری دارد.

تغییر نیازهای مشتریان و الگوهای ریسک

تغییر سبک زندگی و تحولات نسلی باعث شده است نیازهای مشتریان و الگوهای ریسک دگرگون شوند. فرزان با تاکید بر این موضوع ریسک‌های سایبری را مثال زد که تا حدود ۱۰ سال پیش وجود نداشتند، اما امروز به چالش‌های مهمی برای شرکت‌های بیمه تبدیل شده‌اند.

فرهنگ فرزان دو حوزه اصلی برای تمرکز شرکت‌های بیمه در این زمینه را شناسایی نیازهای مشتریان و ارائه راهکارهای مناسب برای برآورده‌سازی این نیازها دانست. او با اشاره به افزایش رواج خرید آنلاین، بر اهمیت ارائه خدمات بیمه‌ای به‌صورت آنلاین و شخصی‌سازی شده تاکید کرد.

نظارت بدون دخالت و ایجاد فضای رقابتی آزادانه

مدیرعامل ریتون معتقد است نهاد نظارتی باید با ریل‌گذاری و نظارت دقیق، مسیر حرکت صنعت را مشخص کند، بدون اینکه در رقابت مداخله کند. هرچه این نهاد بیشتر در نقش راهبر و تسهیل‌گر عمل کند و فضای رقابتی آزاد ایجاد کند، رشد صنعت بیمه بهتر محقق خواهد شد. وجود قوانین روشن و شفاف، به بازیگران صنعت امکان می‌دهد تا آزادانه در حوزه‌های مختلف مانند بیمه‌های اشخاص و اموال رقابت و پیشرفت کنند.

ریتون؛ بازیگر جدید در تحول دیجیتال بیمه

ریتون به‌تازگی با هدف پر کردن خلأهای موجود در صنعت بیمه تأسیس شده است. فرزان مأموریت اصلی ریتون را ایجاد پلتفرم‌هایی دانست که بتوان روی آن‌ها سرویس‌های متنوع بیمه‌ای تعریف کرد. او در این باره توضیح داد: «تمرکز ما در لایه پلتفرم بر توسعه هسته بیمه‌گری، زیرساخت‌های تحول دیجیتال و داده‌محوری است. در لایه سرویس نیز در حوزه‌هایی مانند تحلیل داده، هوش مصنوعی و بیمه‌گری دیجیتال (به‌ویژه در فرآیندهای صدور و خسارت) فعالیت می‌کنیم.»

منبع: ریسک‌نیوز

مطالب مرتبط
مطالب مشابه