ریتون پیشگام نوآوری در صنعت بیمه

خدمات ریتون

هسته جامع بیمه‌گری ریتون (Core insurance)، یک نرم‌افزار سازمانی تحت‌وب است که کلیه نیازهای عملیات بیمه‌گری یک شرکت‌بیمه در بخش‌های مختلف همچون استعلام، صدور، الحاقیه، خسارت و انواع رشته‌های بیمه‌ای در شاخه‌های اموال و اشخاص را به‌صورت مکانیزه پوشش می‌دهد. طراحی ماژولار این سیستم امکان ارائه سامانه‌های تخصصی رشته‌محور را فراهم آورده است و به دلیل بکارگیری معماری سه لایه و بکارگیری فناوری‌های توزیع بار و پردازش موازی پاسخگوی نیازهای استفاده‌کنندگان در حجم بالا است.

خدمات ریتون
خدمات توسعه نرم‌افزار

در ریتون تیمی از متخصصین نرم‌افزار به دنبال طراحی و توسعه راهکارهای فناورانه و ارتقا صنعت بیمه هستند. از جمله خدمات ریتون در این بخش می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  •  طراحی و توسعه نرم‌افزارهای سازمانی و سفارشی
  •   طراحی و توسعه کانال‌های دیجیتالی از جمله نرم‌افزارهای تحت وب و اپلیکیشن‌های موبایل
  • توسعه راهکارهای نرم‌افزاری ابری
  • تحقیق و توسعه در زمینه فناور‌ی‌های نوین در بخش نرم‌افزار
  • مطالعه و الگوبرداری در زمینه نمونه‌های موفق جهانی
  • طراحی و توسعه راهکارهای نرم‌افزاری مبتنی‌بر فناوری‌های نوین از قبیل اینترنت اشیاء (IoT)، بلاکچین، هوش مصنوعی و …
خدمات داده‌محور

خدمات داده‌محور (Data-Centric Services) در زمینه بیمه به دنبال استفاده از داده‌های شرکت بیمه و صنعت به‌عنوان دارایی اصلی برای بهبود فرایندها، اتخاذ تصمیمات مبتنی‌بر تحلیل داده و درنهایت ارائه خدمات مشتری‌محور است. از اقدامات ریتون در این حوزه به‌عنوان یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات داده‌محور می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • انبارش داده
  • خدمات تحلیل داده‌ها با استفاده از تکنیک‌های روز
  • استخراج الگوهای رفتاری
  • خدمات بصری‌سازی داده در قالب داشبوردهای گزارشی
  • پیش‌بینی رفتار مشتریان: استفاده از مدل‌های پیش‌بینی برای درک رفتارهای مشتریان و ارائه پیشنهاد محصولات و خدمات متناسب با آنها
  • مدیریت ریسک: استفاده از داده‌های تاریخی مشتریان برای پیش‌بینی رخدادهای آینده و مدیریت بهینه ریسک
  • تسهیل فرایند اتخاذ تصمیم: ارائه اطلاعات دقیق و به موقع به ذی‌نفعان کلیدی سازمان در جهت تحقق اهداف
  •  اکچوئری و طراحی محصول بیمه‌ای مبتنی‌بر داده
  •   کشف تقلب و تخلف با استفاده از الگوریتم‌های ساخت‌یافته و تصادفی
  •  تعریف و سنجش شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI)
خدمات زیرساخت

خدمات زیرساخت به معنای ارائه فناوری‌های پایه، بسترها و زیرساخت‌های اساسی است که امکان اجرای فعالیت‌های بیمه را فراهم می‌کند. از جمله ویژگی‌های مهم ریتون در این حوزه موراد زیر است:

  • طراحی، توسعه و پیاده‌سازی نرم‌افزارهای بیمه به‌صورت SAAS
  • طراحی و مشاوره در زمینه مرکزداده
  • طراحی و پیاده‌سازی ساختارهای شبکه، سرورها و زیرساخت‌های فنی مورد نیاز
  • ارائه خدمات پشتیبانی‌فنی و مانیتورینگ سخت‌افزار و نرم‌افزارها
  • امنیت و حفاظت از داده‌ها
  • منطبق بر استانداردهای فنی روز حوزه زیرساخت
خدمات مشاوره و آموزش

 ارائه خدمات مشاوره تخصصی و آموزشی به ذی‌نفعان بیمه به‌منظور آشنایی با آخرین فناوری‌ها، الگوهای موفق جهانی و همچنین استفاده از تکنیک‌های آموزشی مبتنی‌بر فناوری در قالب سرفصل‌های زیر است:

  • ارائه خدمات مشاوره تخصصی (فنی و کسب‌وکاری) در زمینه راهکارهای فناورانه مناسب و مقیاس‌پذیر به شرکت‌های بیمه
  • ارائه دوره‌های آموزشی برای کاربران نهایی در مورد استفاده از نرم‌افزارها و سیستم‌های مورد استفاده در صنعت بیمه
  • خدمات مشاوره حوزه بیمه‌گری الکترونیک
  • طراحى و پیاده‌سازى نظام مدیریت اطلاعات و حاکمیت داده‌ها
  • سنجش بلوغ فناورى اطلاعات و میزان آمادگى الکترونیکى
  • مشاوره در حوزه‌ مدل‌سازی، بازمهندسی و بازطراحی فرایندهای کسب‌وکار
  • مشاوره امنیت و ارائه خدمات امن‌سازی زیرساخت‌ها، سامانه‌ها و پیاده‌سازى
  • آموزش و فرهنگ‌سازی
خدمات بیمه‌گری باز

بیمه‌گری باز یک مفهوم نوین در صنعت بیمه است که اشتراک‌گذاری داده‌های بیمه و خدمات بیمه بین بازیگران مختلف این صنعت از جمله شرکت‌های بیمه، ارائه‌دهندگان خدمات فناوری بیمه (اینشورتک) و سایر بازیگران را ترویج می‌دهد. ریتون در این حوزه به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در اجرای مفهوم Open Insurance تمرکز دارد. با اجرای این مفهوم، ریتون به دنبال ایجاد یک اکوسیستم بیمه‌ای باز و انعطاف‌پذیر است که از اشتراک‌گذاری داده‌ها و تسهیل همکاری میان بازیگران صنعت بهره‌مند شود و خدمات بیمه‌ای کشور را به یک سطح جدید از ارزش و کارایی برساند. از جمله اقدامات ریتون در این حوزه این موارد است:

  • دسترسی و به اشتراک‌گذاری داده‌ها با استفاده از API
  • طراحی و تولید بیمه‌نامه‌های تخصصی براساس نیازهای خاص مشتریان
  • بهبود تجربه مشتری از طریق اخذ اطلاعات دقیق از مشتریان و پیشنهاد بیمه‌نامه‌های متناسب با نیازهای آنها
  •  همکاری با اینشورتک‌ها و استارتاپ‌ها