توجه به دادهها و اطلاعات و تحلیل و کاوش موثر آنها یکی از کلیدیترین عوامل موفقیت در هر سازمان است. کلاندادههای موجود در حوزه بیمه میتواند با ایجاد بینش راهبردی برای مدیران، تحلیلهای مناسبی از عملکرد سازمان و رفتارسنجی مشتریان ارائه کند. شرکت ریتون در تلاش است تا راهکارها و فناوریهای دادهمحور را توسعه دهد و با تبدیل دادهها به اطلاعات بستر هوشمندسازی را برای شرکتهای بیمه و سایر بازیگران این زیستبوم فراهم کند.
تجمیع دادههاى سامانههاى مختلف و آمادهسازى آنها براى تولید اطلاعات و گزارشهاى تحلیلى وظیفه انبارداده است. انبارداده ریتون به کمک سامانه واکشىداده به سهولت به سامانههاى تولیدى این شرکت و سایر سامانههاى مورد استفاده مشترى متصل شده و دادههاى آنها را دریافت و تجمیع مىکند.
سامانه هوشمندی کسبوکار یک چارچوب کاری (framework) شامل فرایندها، ابزار و تکنولوژیهای مختلف برای تبدیل داده به اطلاعات و در ادامه، اطلاعات به دانش مورد نیاز است. با استفاده از دانش بهدستآمده، مدیران سازمان میتوانند بهتر تصمیمگیری کنند و با طرح برنامههای عملی برای سازمان، فعالیتهای تجاری را بهصورت مؤثرتری انجام دهند.
با هدف کشف تخلفات حوزه بیمهگری سامانه کشف تقلب طراحی و پیادهسازی شده که این سامانه، بر اساس پایش اطلاعات و الگوهای نامتعارف اخذ سرویس است. این سامانه کمک میکند تا شناسایی تخلفات تسهیل و رفتارهای ناهنجار بر اساس قواعد مشخصشده استخراج شود. بنابراین، این گزارشها قابل توسعه هستند و میتوان بخشهای دیگری را برای رسیدن به اهداف شرکتهای بیمه به داشبورد نظارتی موجود اضافه کرد.