همه آنچه که باید از سامانه‌های متمرکز بیمه‌‎گری بدانید

کوراینشورنس‌ها، ستون فقرات صنعت بیمه

حامد بهروز
1
حامد بهروز، مدیر توسعه و کسب‌وکار ریتون
زمانبندی
حامد بهروز، مدیر توسعه و کسب‌وکار ریتون
زمانبندی
فهرست مطالب

حامد بهروز، مدیر توسعه کسب‌وکار ریتون / کوراینشورنس‌ها یا سامانه‌های متمرکز بیمه‌گری، ستون فقرات هر شرکت بیمه‌گری هستند که تمامی عملکردهای اساسی مورد نیاز برای مدیریت و اداره محصولات و خدمات بیمه‌ای، قرارداد بیمه‌نامه‌ها و تعاملات مشتریان را فراهم می‌کنند. این سیستم‌ها برای عملکرد کارآمد و موفقیت یک شرکت بیمه ضروری به شمار می‌روند و به سازمان‌ها این اطمینان را می‌دهند که تمام فرآیندها از صدور بیمه‌نامه تا پردازش مطالبات بدون مشکل انجام ‌شوند.‎

مؤلفه‌های اصلی سامانه‌های جامع بیمه‌گری

۱-مدیریت بیمه‌نامه‌ها:

قلب هر سیستم کوراینشورنس، مدیریت بیمه‌نامه‌ها است که تمام چرخه حیات یک بیمه‌نامه را مدیریت می‌کند. این مولفه شامل تمام مراحل از ایجاد پیش‌نویس، ارزیابی ریسک، صدور بیمه‌نامه تا الحاقیه و تمدید آن می‌شود. یک ماژول مدیریت بیمه‌نامه قوی، مدیریت دقیق و کارآمد بیمه‌نامه‌ها و خدمات مشتری بی‌وقفه را تضمین می‌کند.

۲- مدیریت خسارت:

این ماژول فرآیند درخواست خسارت را مدیریت می‌کند که برای حفظ رضایت و اعتماد مشتریان حیاتی است. یک سیستم مدیریت خسارت مناسب، کل فرآیند از اعلام خسارت و ارزیابی تا پرداخت و تسویه را ساده می‌کند و نسبت به رسیدگی به موقع و دقیق درخواست‌های خسارت اطمینان می‌دهد.

۳-مدیریت صورت‌حساب:

این مؤلفه تمامی تراکنش‌های مالی مربوط به بیمه‌نامه‌ها را مدیریت می‌کند، از جمله صدور صورت‌حساب حق بیمه و پرداخت‌ها. این سیستم تضمین می‌کند که تمامی جنبه‌های پرداخت به‌طور دقیق پیگیری و گزارش شود.

۴-پورتال‌های نمایندگان و بیمه‌گذاران:

این پورتال‌ها برای بهبود تجربه کاربری هم برای نمایندگان بیمه و هم برای بیمه‌گذاران اهمیت زیادی دارند. پورتال‌های نمایندگان ابزارها و اطلاعات لازم را برای مدیریت مؤثر مشتریان در اختیار نمایندگان قرار می‌دهند، از جمله دسترسی به جزئیات بیمه‌نامه‌ها، پیش‌نویس‌ها و وضعیت خسارت‌ها. پورتال‌های بیمه‌گذاران نیز راهی راحت برای مدیریت بیمه‌نامه‌ها، پرداخت‌ها، ثبت درخواست خسارت و ارتباط غیر حضوری و برخط با شرکت بیمه فراهم می‌کنند.

چرا سامانه‌های جامع بیمه‌گری اهمیت دارند؟

۱-کارایی و خودکارسازی

کوراینشورنس‌ها بسیاری از وظایف روزمره را خودکار می‌کنند به طوری که نیاز به مداخله دستی را کاهش داده و کارایی کلی عملیات را افزایش می‌دهند. خودکارسازی باعث کاهش زمان پردازش، کاهش خطاها و بهبود جریان کار می‌شود.

۲-دقت و یکپارچگی داده‌ها

یک پلتفرم کوراینشورنس اطمینان می‌دهد که تمامی داده‌ها به‌طور دقیق ثبت، ذخیره و پردازش شده و یکپارچگی اطلاعات مشتری و بیمه‌نامه حفظ شوند. داده‌های دقیق برای اتخاذ تصمیمات کسب‌وکاری آگاهانه و ارائه خدمات عالی به مشتری ضروری هستند.

۳-رعایت مقررات

صنعت بیمه تحت نظارت شدید قوانین و مقررات مختلف قرار دارد و سیستم‌های جامع بیمه‌گری به اطمینان از رعایت این قوانین کمک می‌کنند. در واقع کوراینشورنس‌ها ابزارهای لازم را برای پیگیری و گزارش‌گیری اطلاعات مرتبط با رعایت مقررات و ارتباط با رگولاتوری فراهم می‌کنند و خطر مشکلات قانونی را کاهش می‌دهند.

۴-مقیاس‌پذیری و انعطاف‌پذیری

سیستم‌های مدرن مدیریت بیمه‌نامه به‌طور ویژه برای مقیاس‌پذیری و انعطاف‌پذیری طراحی شده‌اند، به‌طوری‌که شرکت‌های بیمه می‌توانند رشد کرده و به شرایط متغیر بازار تطبیق یابند. این سیستم‌ها به‌راحتی می‌توانند محصولات، خدمات و مدل‌های کسب‌وکاری جدید را پشتیبانی کنند و تضمین‌کننده پایداری بلندمدت شرکت‌های بیمه باشند.

سیستم‌های جامع و متمرکز بیمه‌گری یا همان که ما امروز در صنعت بیمه به اسم کوراینشورنس‌ها می‌شناسیم برای عملکرد کارآمد و مؤثر شرکت‌های بیمه ضروری هستند. در این میان ریتون نیز یکی از این شرکت‌های ارائه‌دهنده راهکارهای جامع بیمه‌گری است  که طیفی از خدمات و محصولات را برای تقویت زیرساخت‌ها و همچنین ارتقا و توانمندسازی شرکت‌های بیمه‌گر فراهم می‌کند. آنچه که امروز شرکت ریتون در صنعت بیمه کشور انجام می‌دهد، سوای ارائه و توسعه نرم‌افزارهای بیمه‌گری ارائه سامانه مدیریت سرویس‌های بیمه گری، بیمه‌گری دیجیتال و همچنین خدمات داده بیمه‌گری است که در هر بخش محصولات و خدمات گوناگونی نیز قابل دسترسی است. در واقع ریتون امروز نقشی حیاتی و اساسی در ارتقا و توانمندسازی قابلیت‌های روز شرکت‌های بیمه کشور ایفا می‌کند.

مطالب مرتبط
مطالب مشابه